vrijdag 7 november 2014

TEKENEN IN M'N DUMMIE 1#



Ik heb er vroeger nooit echt in geloofd dat ik zou leren tekenen. "Ik kan het toch niet" dacht ik bij mezelf. Ik zit nu op de middelbare en zoals de meeste anderen heb ik nu ook tekenles. Bij ons dan bv genoemd (beeldende vorming). Ze kunnen het net zo goed teken les noemen want dat is wat de helft van de tijd doen. Maar oke, ik begin een beetje af te dwalen. Ik was er dan ook niet zo blij mee toen ik hoorde dat bv ook mee telde op m'n rapport. "Als ik het dan toch moet kunnen is het beter maar dat ik er wat tijd in stop'' dacht ik. Vandaag laat ik jullie mijn ''creaties'' van de afgelopen tijd zien



Dit zijn de dingen die ik tijdens het tekenen gebruik. Misschien kennen jullie het wel of gebruiken jullie het zelf ook maar tijdens de tekenles teken ik in mijn dummie. Een dummie is soort tekenboek. Je kan het zien als een tekendagboek. Geen notitieboekje met lijntjes om te tekenen maar een stevig boek met lege bladzijdes. 


De potloden die ik gebruik komen van Bruynzeel MXZ.





In de lessen leren we natuurlijk wat. Een van de eerste lessen die we hebben gehad ging over schaduw en pigment. We moesten bepaalde patroontjes maken. Dat ging me wel redelijk goed af.


Kleurencirkel




Plaatjes van wolken.
 

Berg 
 
Boom. Met deze boom ben ik best blij. Hij was niet zo moeilijk maken maar het resultaat bevalt me wel ;)





Onvoltooide tekening.

Dit waren mijn creaties van de afgelopen tijd. Willen jullie dit vaker zien?

Liefs, 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten